Curacao april 2022

Nadat ik in november 2020 met de meiden een weekje op Curacao was geweest, stond nog steeds de afspraak om een keertje met Frits terug te gaan.

En dan is het eindelijk zo ver.

Zaterdag 9 april vertrokken we rond 11 uur in de ochtend van Schiphol en kwamen we, samen met Anita en Ingrid, rond drie uur in de middag aan op vliegveld Hato bij Willemstad, waar een huurauto op ons stond te wachten.

Ons hotel Mangrove Beach resort ligt in Otra Banda, op loopafstand van de pontjesbrug.

Na het inchecken hebben we lekker gerelaxt op het strand bij het hotel, genoten van de mooie zonsondergang en heerlijk gegeten van het buffet in het hotel. Daarna vielen onze ogen bijna vanzelf dicht en zochten we al vroeg onze bedjes op.

Zondagochtend na het ontbijt en een frappechino op het strand, liepen we richting de Emmabrug ( beter bekend als de pontjesbrug) om de muurschilderingen in de binnenstad van Willemstad te ontdekken.

De vorige keer had ik ook een aantal muurschilderingen gezien, maar nu vonden we er nog veel meer.

Eenmaal terug bij het hotel was het tijd voor een duik en een lekker drankje. Voor het diner hadden we gereserveerd bij het visrestaurant aan het water, waar we heerlijk en gezellig hebben gegeten.

Maandag na het ontbijt zijn we gelijk met de auto op pad gegaan richting Westpunt. Onze eerste stop was bij Sheta Boka.

Boka Pistol

Na Sheta Boka reden we door naar Playa Grandi, waar veel zeeschildpadden zijn. Ze worden gevoerd met visresten.

Playa Grandi

Vervolgens bezochten we Grote Knip en Kleine Knip.

Na een lunch bij Willywood, namen we een kijkje bij de flamingo’s, die dagelijks over schijnen te vliegen vanaf Bonaire.

Daarna reden we terug naar het hotel, om nog even een lekkere duik te nemen in het zwembad en te chillen aan het strand.

Dinsdagochtend zijn we rustig begonnen aan het strand. Na de lunch bezochten we landhuis Chobolobo, waar de echte Curacao likeur vandaan komt. Na een korte inleiding over het landhuis en een rondleiding door het fabriekje, stond er een heerlijke cocktail op ons te wachten.

Na de cocktail vertrokken we richting Mambo Beach, voor een bouwinspectie bij het huis van Anita’s broer, wat in juni opgeleverd zou moeten worden. Nou, dat wordt ietsje later…

De kozijnen moeten nog geleverd en geplaatst worden, daarna worden badkamer en keuken pas verder afgewerkt. Eind juli oplevering??

Na de bouwinspectie reden we een paar honderd meter verder naar Mambo Beach, waar ik samen met Frits op de foto wilde in het hart. Ze waren echter ook op Mambo Beach druk aan het bouwen en het hart stond er helaas niet meer.

We hebben nog wel even leuk gesnorkeld en op het strand gelegen.

We konden het niet te laat maken, want we hadden in het hotel een tafel gereserveerd bij het sushi restaurant. Het waaide behoorlijk op het terras, maar we hebben heerlijk gegeten.

Woensdagochtend na het ontbijt vertrokken we direct naar landhuis Bloemhof in Willemstad. In en om het landhuis staan diverse kunstwerken, waarvan de Doornen Kathedraal het bekendst is. In het bijbehorende restaurant Number Ten hebben we koffie gedronken met een ‘ stukje’ taart😍

Voor de lunch konden we nog even afkoelen op het strand bij het hotel en na een late lunch gingen we richting Piratebay voor een eerste proefduik.

Clarice mocht helaas niet duiken. Vanwege haar medicijngebruik zou eerst een verklaring van een (duik)arts nodig zijn. Gelukkig leende het strandje zich ook goed om te snorkelen.

Donderdag na het ontbijt vertrokken we naar de struisvogelfarm, waar we om elf uur gelijk meekonden met de rondleiding. De afgelopen twee Corona jaren zijn er nauwelijks baby struisvogels geboren, omdat men geen geld had om de broedmachines draaiende te houden. De enkele baby’s die uit de ei kwamen in het land, gingen dood of werden opgegeten door roofvogels.

Struisvogels kunnen wel 80 km per uur rennen. Ze hebben geen tanden, maar kunnen erg hard schoppen.

Vlak naast de struisvogelfarm was Serena’s Art Factory gevestigd waar je de beroemde chichi beeldjes kon schilderen, of kant en klaar kopen.

Vlakbij was een kite strandje. Vanwege de harde wind konden de kiters fantastische sprongen maken.

Hierna moesten we natuurlijk ook nog even kijken aan de Jan Thiel baai.

‘s Middags hebben we lekker rustig aan gedaan op het strand. Na het diner zijn we nog even naar de pontjesbrug gelopen om de Handelskade en de brug bij avondlicht te kunnen bekijken. De brug was open toen we aankwamen. Niet veel later ging er een groot schip door. Daarna sloot de brug weer en konden we erover heen naar de Handelskade, waar we nog een drankje hebben gehaald onder het genot van live-muziek.

Vrijdag besloten we rustig aan te doen en lekker te chillen aan het strand. We hadden om zes uur gereserveerd bij het bbq restaurant voor ons laatste diner hier.

Het waaide behoorlijk, maar het eten was heerlijk!

‘s Avonds was er nog een optreden van een lokale dansgroep en namen we nog een drankje op het terras. We gingen redelijk vroeg naar bed, maar werden rond half twee bruut gewekt door het brandalarm. Eenmaal buiten bleek na enige verwarring dat het gelukkig loos alarm was en mochten we terug naar onze kamer. Het lukte alleen niet zo best meer om in slaap te komen.

Zaterdag hebben we nog even aan het strand gezeten, voordat we moesten uitchecken. Na de lunch werd het helaas weer tijd om richting het vliegveld te gaan.